Sunday, 6 January 2013

Bila Jadi "Juri Master Chef"..=,=''

6/JAN/2013..Hari Ahad..huuu..urmm..ahad ye?? hurm..kalau duk rumah, bez la jugak ahad tu..paling2 ada tv, leh tgk kartun..kihkih..tp yg paling syok, bgn2 je da ade mknn..tp bile duk mahallah a.k.a hostel kt kuis nie..mmg x lah nk ade mknn pg2.. tetengahari t bru ade..(biase la, org melayu niage, cmtu la..tp segelintir2 jerk!! =P) dan aku + Syesye + Zira yg sememang nya lapoorrr bile bgn tido..maka, kami pun kuar la g cri mknn..dan aku, hanya berbekal kan seteguk air kosong, pun berjalan lah KAKI smpai ke pgar kuis tuh! ohh...nasib bek ade Payung yg melindungi kami dr kepanasan terik matahari yg kaya dgn vitamin..(vitamin pe nyer matahari tghri2! )sesampai je kami ber tiga suara ke kedai makan yg terletak di sebelah BSN mane?? Ntah..x nk ckp yg mane..t kena saman plak! Chooiii..Chooii...hihi..kami pun dgn WAJAH PENUH KELAPARAN, kami pun menyenduk nasi..lauk, order air, dan kami bersedia utk makan..kami bertiga sepakat memilih ikan keli berlada sebagai lauk kami..bismillah...kami buka mulut, dann...makan!!! tapiiiiii.............oh..oh.oh...kenapa lauk nya begitu kurang rasa yg rase nye GARAM HABIS ek????? tp sebab kn lapar, kami teruskan mkn..makan sambil menjadi juri profesional cm Master Chef tu..kuikui..sory to say...ikan keli masih lagi berbau..sayur x de rase lgsung!! e2 la yg jd bila makanan melayu, tp org indun yg msk..bkn nk kutuk indun, tp air tgn mskn melayu tu x de..mmg kami TERPAKSA blacklist kedai mkn tu..tgk la, mmg kitorg x abis mkn pown..
x pe lah..pum pam pum pam, aku + Syesye beli Coolblog...mocha + pearl + apple jelly yg sememang nye jd fav kami..haha..wat sedap tekak..kuikui..dan Zirah, sibuk menjaga "binatang peliharaan" yg dlm phone tu..name die Pou..nk cite lebih psl Pou, tggu entry len k...
otw balik, kami berposing di bawah rimbunan pokok buloh yg sememang nya agak sejuk la jugak bile lalu kt c2..(sejuk cgt..)haha..dan Nurul Hazirah bt Hisham..tq jd RELA photographer kami..=,=''
iklan payung??? hahaha..
non edit nye gamba k..natural..natural..tp..last2, payung Syesye koyak, tercabut! kuikui..ganas btl!
stress muka Syesye..haha! pape pun, smile..Peace No War..!

3 comments:

  1. hye2 singgah sini... nice entry

    ReplyDelete
  2. Ikan keli , OMG tak sukaaaa :) hahahahhaa

    ReplyDelete
  3. x suka ikan keli? sayang nye..sedap oo...huhu..

    ReplyDelete